2011-01-18 Man måste dö några gånger innan man kan leva

Håkan Hellströms texter, är just nu, och kommer troligtvis alltid att nå mitt hjärta på djupet. Faller alltid tillbaka i hans fotspår. Lyssnar igenom alla vackra ord, han yttrar. Är jag riktigt nere, omotiverad lyssnar jag på den här: Håkan Hellström – Du är snart där. Borde funka fint för ickefrälsta själar också, testa vetja.
Visst måste man 'dö några gånger innan man kan leva'? Så kravlös titel. Man måste få misslyckas, måste få må riktigt dåligt, för att kunna leva livet. Ibland känns det nästan som att man dör. Hela kroppen smälter in i en dimma. Bleknar bort lite. Man överlever, bara för att det finns en chans att det blir bättre. Och det blir bättre. Och man känner sig mer levande än man någonsin gjort.
.
På tal om något helt annat, så har jag vårstädat mitt skrivbord. Jag brukar fylla det med bilder, filmer, citat, texter. Fina, lite röriga ting. Nu är det ny färg, gult, vårigt! Och ordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0