2011.02.08 En skida, en stav, en backe, ett hopp.

Tumblr_lfwxo7tapu1qbaskjo1_500_large

(weheartit.com)

En något poetisk titel till ett lite mer alldagligt inlägg. Klockan tio denna morgon befann sig jag, angelica och en stor del av skolan nedanför Vallåsens vita backar. Den andra gången i mitt liv, som jag åker skidor, vilket inleddes med ett litet nervositetsmoln, i både mage och huvud.

Och när vi kommit över både vår höjdskräck och hjälp-jag-kan-inte-bromsa-skräck tog vi oss an den näst största backen. Och ju mer vi åkte desto bättre blev vi, och desto roligare blev det. Fick in en och annan slalomsväng, och i det sista åket råkade jag till och med få in ett litet hopp, hallelujah! Man bara måste älska kicken man får av skidor, älskar det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0