2011.04.14 Sådana helvetes-jävla-piss dagar.

Tumblr_ljim4sv4oq1qe9auz_large
09.05 Kliver jag ur körskolebilen och sätter mig ner i väntan på att få skriva teoriprovet. 09.15 Är jag kolugn, känner att jag säkert kommer att klara provet galant, för jag har ju pluggat hela natten. 09.20 Jag hittar inte mitt pass, panikar. 09.25 Lärare säger att provet inte går att skriva utan legitimation, och jag måste hem och hämta passet. 09.40 Tar taxi hem, springer in, stressar, letar överallt, men tycks inte hitta passet, som såklart ligger på byrån i hallen. 10.15 Betalar taxichauffören 180 kr, känner mig rånad.. 10.25 Lärare kallar in mig med efternamnet, jag möter många seriösa blickar från de i väntrummet. 10.27 Han berättar att jag inte kan skriva provet, jag har ju inte gjort riskettan eller tvåan, vilket jag helt glömde bort när jag bokade teoriprovet till en annan dag. Han säger att han är ledsen att han inte sa det tidigare.. Jag förlorar 220kr och han avbokar uppkörningen. Jag tar ett intyg och går. 10.30 Sätter mig på en parkbänk som världens vrak, gråter förtvivlat, ringer pappa, som blir sur på min körskolelärare som inte sagt något. 10.35 Går mot busshållplatsen och funderar seriöst över att slå någon, eller bara krypa in i en av de tjocka buskarna och försvinna för ett slag. 10.40 Tar bussen till Lunds Central. 10.45 Köper ett 200g Marabouchoklad på ICA. 10.55 Tar bussen hem, bestämmer mig för att inte åka in till praktiken, för några timmar iallafall. 11.20 Sitter med två filtar runt mig, en rosa laptop i knät och vräker i mig choklad till några avsnitt av Sex and The City. 11.54 Livet känns okej igen. Jag lever ju iallafall. Ser det positiva, och bestämmer mig för att ta körkortet först om en månad. Andas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0