2011.04.04 Alla får ligga.


Denna nobla bok köptes idag inne på Bokia. Killen i kassan kunde bara inte dölja sitt leende. Tror jag gjorde hans dag, en liten, söt och oskyldig tjej kommer in och köper denna något självsäkra och "manliga" bok, haha.
.
Läste nyligen ut boken Konsten att läsa tankar av Henrik Fexeus. Den är den ultimata ögonöppnaren och jag är seriöst djupt jätte fascinerad av den. Läs, läs, läs!
.
Enda sedan Neil Strauss släppte lös boken The Game bland alla osäkra, nervösa killar, som med hjälp av den lyckats hitta någon form av inre charm och säkerhet, har man varit lite lätt besviken att boken inte finns till tjejer. Dock har jag delade åsikter om denna bok, då den innehåller rätt många förförelseknep som innebär att "trycka ner" tjejer. Och själva uttrycket att bara spela. Som om tjejerna bara var spelpjäser i killars liv. Känns verkligen inte rätt.
.
Boken ovan handlar om förförelseknep för både män och kvinnor. Verkar störtskön. Och den är tillgänglig för alla. Upp till var och en om de vill använda den. Kanske om man vågar använda den. Jag tycker att sånt här är så himla spännande. Ska lusläsa den på tåget varje morgon. Lite spänning i vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0