2010-10-22 Högskoleprovet

Högskoleprovet är bara ett litet antal timmar bort. En liten svävande nervositet lägger sig djupt inne i magen. Jag har inte förberett mig. Inte planerat. Vanligtvis är det mitt mantra i livet. För det är så jag älskar att leva livet. Inte överplanera saker, ta det som det kommer. Göra sitt bästa när man är där. Jag vet redan nu att jag vill skriva det minst en gång till, så varför oroa sig? Jag har ju redan planerat en andra chans.
Jag har en fruktansvärt irriterande spärr i mitt huvud. En spärr som inte riktigt vill tillåta mig till att strunta i att göra mitt bästa, eller att det bästa inte alltid kan kännas tillräckligt ändå. Önskar jag kunde klura ut varför denna duktighetsgräns har bestämt sig för att leva där. Det är nämligen en gräns jag vill sudda ut, slippa känna. Jag vet vem jag är. Jag vet vad jag vill. Men en liten dimma i huvudet har sin egna vilja, och jag har börjat inse att denna dimma troligtvis aldrig kommer att bli nöjd. Ändå kan jag inte sluta. Jag har levt med den i princip hela mitt liv, och fortfarande vill jag innerst inne tillfredsställa den. Jag är så medveten om det. Kanske borde bestämma möte med den och göra upp, en gång för alla. På liv och död. Det handlar kanske bara om att acceptera läget och bestämma sig. Det ska jag försöka imorgon.
Imorgon tänker jag låta min sinnesstämning vara så här: Xavier Rudd – Come Let Go.
För man misslyckas inte genom att sänka sina krav på sig själv. Det är nog, nu när jag tänkt efter, så man kan lyckas vinna något. På riktigt.
~Sara~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0