2010-10-21 Amerika

Egentligen är jag rätt mycket för New York, Kaliforniens långa kuster och Las Vegas.
Det som är sedan är Amerika är jag inte mycket för. Jag är i princip mycket allergisk mot små inskränkta amerikanska samhällen. Små bönder som lever världen i en liten bubbla. Som förtrycker sin familj och sina barn med känsla av att det är det gud vill. (Kan mycket väl vara dessa som får mig till att bli mer och mer ateist) Jag klarar inte riktigt av allt på amerikansk tv och film om känslor (HELA TIDEN!!!). Men det här videoklippet är väldigt väldigt fint. Det gör mig så in i helvetes förbannad, för att soldater skickas från Amerika lite varstans, som små obetydliga legogubbar, men den kärlek som skildras i dessa klipp är himla vacker. Lyser upp en frånvarande tillvaro.
~Sara~
p.s. Somnar till dessa vackra toner: Little Joy – Unattainable d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0