2010-11-17 The blower's daughter.

'And so it is
Just like you said it would be
Life goes easy on me
Most of the time.'

Livet. Det som är så enkelt. Hur kan det ibland bli så svårt? Allt vi behöver göra är ju att leva. Överleva dagen och fylla oss med de upplevelser och känslor som gör att vi känner oss fullkomliga. Svårare än så är det inte. Trots det finns det stunder då tankarna och kraven i huvudet, plötsligt, är så många. Och de vill så mycket, allihopa samtidigt. Vart kommer de ifrån? Är det det som kallas påverkan från sin omgivning eller är det våra alldeles egna krav på oss själva?

.

Somliga tycker att det är frustrerande när det handlar om djupare frågor. De tycker att livet är bättre värt att leva om man blundar och inte försöker att fråga sig allt för mycket. För dem är deras liv bäst så, men för mig har det aldrig varit så. Jag har kommit fram till att jag gillar att låta universums mysterier sväva omkring innanför ögongloberna. Jag gillar att tänka, tänka, tänka massor. Och komma fram till små egna saker. Jag älskar känslan av att känna att allt runt omkring oss inte bygger på logik. Att alla frågor inte redan är besvarade. Som en slags egen bekräftelse att om livet känns tungt, så vet jag, att det alltid finns något mer. För vi känner inte till allt.

.

'I believe in everything until it's disproved. So I believe in fairies, the myths, dragons. It all exists, even if it's in your mind. Who's to say that dreams and nightmares aren't as real as the here and now?' ~John Lennon

.

Lite kul, helt olik mig, spellista med musik mestadels klassad som 50-, 60-tal eller psykedelisk pop. Psykedeliska löv faller.... För att testa något nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0