2010-11-14 En dag i Lund.

(Skjorta och Mascara Åhléns, Kappa och Strumpbyxor H&M)
.
I Båstad finns det inga klädaffärer. Och det är rätt skönt. Men i Lund finns det ju hela gator och köpcenter med en massa fint. Och nu börjar de till och med julpynta, vilket gör det ännu mysigare att shoppa (Aj, aj!).
Idag frågade mamma om jag kunde tänka mig att hänga med en sväng till Åhléns som smakråd. Jättebra, tänkte jag, då får jag shoppa något, men inte till mig själv.
.
Och mamma hittade en massa fint, men jag själv? Mjo, den där skjortan bara hängde där med precis rätt färger, och den gamla mascaran har jag ju tappat bort, och de gamla strumpbyxorna är det ju hål i, och den röda kappan har jag dreglat över sen så långt tillbaka, och nu är den på halva priset. Så jag var ju bara tvungen, haha. Tomt i plånboken, men proppfullt i garderoben. Nu kan jag iallafall inte shoppa på ett bra tag. Lugnt och fint.
.
Lite julkänsla, El Perro Del Mar – Auld Lang Syne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0