2011.03.19 Sneeze, sneeze, sneeze.

Min näsa är röd, så röd. Förkyld, än en gång. Kan väl inte säga att jag försökte motverka det på maskeraden i onsdags, då vi stod utomhus i bara klänningar, klädda som anden i flaskan och en sengångare, och konstaterade hur varmt det var på natten. Aj aj. Det slår alltid tillbaka.
Jag varvar små söta hostningar, nysningar med en hes röst, kallt vatten och en massa toapapper med kärleksdikter. Tänk att det fanns toapapper med kärleksdikter! Lite för sockersött, om jag får säga det själv. Men somliga är lite fina, bra jobbat Lambi.
Idag har jag sytt byxfickor, och nu blir det skapande av en topp i färgerna turkost, lila, gräddguld (heter nog inte så!?), och vitt. Temat den ska passa till är Cosmic Dust. Det är bara ett antal veckor kvar till modevisningen nu och jag börjar lite smått att känna mig som en av de tävlande i Project Runway. Känner att Tim Gunn strosar förbi bakom ryggen och pekar på klockan. Lite kul, trots allt.
Förresten så är jag och Maja nu i full gång med att försöka boka flygbiljetter till London. Imorgon vid lunch har vi som senast bokat två platser. Och förutom ett högskoleprov, körkort, arkitektprov och en hel del sömnad, så är jag snart påväg till London, åååååååååh!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0