2011-01-13 Att hålla min storebrors hand.

Tumblr_ldx9nqfpg11qcx9ipo1_400_large

(weheartit.com)

Jag håller din hand hårt, så hårt. Sluter ögonen och ser alla våra minnen passera längs ögonlocken. Du var ju så liten, så hjälplös, så vilsen. Jag var också liten. Vi behövde varann, alltid. Vi låtsas att vi inte gör det längre. Men du, vi är fortfarande små. Vi har bara bytt skepnad, ger nu ett intryck av att vara lite äldre. Och med betydelsen äldre har vi också glidit isär. Jag springer inte längre och kramar dig när något går bra, jag springer inte längre och gråter mot din axel, när allt går åt helvete. En gång, för längesedan, så gjorde jag det. Och du kom till mig. Det var så självklart. Vi har aldrig varit dem som har pratat om allt. Ändå har vi nästan alltid funnits där för varandra. Alltid förstått varandra.

Ett år skiljer oss åt. Ibland känns det som hundra år, du vill vara så stor, och jag är inte redo. Andra dar är det jag som är stor. Vi är så lika, men ändå så olika. Det känns som att vi är tvillingar. Utan dig är jag inte halv, men med dig är jag verkligen hel.

Nu vill du gå din egen väg. Du vill vara stor. Du vet inte vad det innebär. Du tror att du måste lämna hela familjen först. Att om du tar avstånd från oss ett litet tag så blir du äldre. Det är inte så det funkar. Du mår inte bättre av att ta avstånd från mig. Jag mår inte bättre av det. Jag vill så gärna hålla din hand. Som när vi var små. När jag hade Lilla sjöjungfrun rullskridskor och du hade Alladin. Som när vi satt högt upp på skateboard rampen och jag var livrädd. Du tog min hand och sa att jag skulle klara det. Och jag klarade det. Jag vill så gärna att du accepterar att jag har flyttat hemifrån innan dig. Vi behöver varandra, precis just nu. Som världen behöver solen.

När vindarna sliter i ditt hår, drar rivsår längs dina kinder, då vill jag vara där, för att du behöver mig. Jag sluter mina ögon och önskar att du en dag snart vaknar, och öppnar ögonen. Jag vet att du älskar mig, och jag vet att du inte visar det som andra gör. Men just nu behöver jag höra det. Jag behöver din hand, nu och för alltid. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0