2011.04.12 En bild säger mer än tusen ord.

Just nu är jag på Malmö Stadsteaters Kostymateljé, syr en korsett, ser pjäser & upptäcker den något galna, mysiga, fantasibubblan, som teater är.

Denna bok, 'Alla får ligga', uppslukar större delen av min tid, jätte skön är den, läs, läs! Nu har jag pinsamt nog bara trettio sidor kvar, haha.
För någon månad sen blev jag så sugen på att ta körkort, och bokade lite impulsivt in dubbel körlektion för VARJE morgon i två veckor. Vilket jag är mitt uppe i just nu, lite krävande, men ska bli så skönt att ha körkort, äntligen!
Och om lite mer än tre veckor är det modevisningen på vår skola. Syr, syr och syr. Och blir för en gångs skull rätt nöjd med det jag skapar, härlig känsla. En liten tjuvtitt. Kommer bli en så sjukt bra modevisning, längtar! Det går att beställa biljetter här, och det är jättekul om ni vill komma!

Denna söta sak, lyckades jag skrapa hem i fredags. En liten studentpresent i förskott. Lyser verkligen upp en stressig vardag.

Och sist, men inte minst min farfars gamla gitarr. Min vita springare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0