2011.01.27 In the desert.

195578-7-1280066584950-n600_large
~In the desert 
I saw a creature, naked, bestial, 
who, squatting upon the ground, 
Held his heart in his hands, 
And ate of it. 
I said, "Is it good, friend?" 
"It is bitter -- bitter," he answered; 
"But I like it 
Because it is bitter, 
And because it is my heart."~
Stephen Crane
.
Denna dikt kan säkert tolkas på miljontals olika sätt. För mig känns den som att oavsett vad det är man vill göra, så ska man se till att göra det. Oavsett vilka känslor som bubblar fram inom en, så ska man se till att uppleva dem. Och oavsett vilka konsekvenser allt det får, så är det alltid värt det. För vi lever bara en gång. För mig är dikten, ett vackert budskap, som fler människor borde ta del av, även jag själv. Och jag är hellre mannen i öknen, som har upplevt något, än någon som aldrig riktigt vågar leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0