2010-10-13 Jag ska måla hela världen, lilla Tjallamalla.

IMG_0146

IMG_0142

(Pics från tjallamalla.com)

Dessa vackra kläder, skapelser, outfits befinner sig på klädhängarna på min praktikplats. Här finns allt. Gammalt/Nytt. Galet/Enkelt. Vanligt/Ovanligt. Till både ladies and gentlemen. Och min kära chef har, tillsammans med mig, konspirerat ihop en liten plan om att jag ska sy ihop lite plagg till butiken. Så imorgon bär det av till jobbet med en symaskin i min rullväska. Spännande, och även lite nervöst, måste jag säga. Håller tummarna för att mitt hjärta brinner för sömnad och mönsterkonstruktion imorgon. Hoppas dessutom att jag kan använda mig av något jag lärt mig på min textil/design utbildning till att skapa herrkläder, vilket jag aldrig tidigare skapat. Men jag håller tummarna, förblir positiv, och kanske kanske snart väntas ett eller flera skapelser från mig hänga i butiken. Himla overklig tanke.

~Sara~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0