2010-10-13 Att tänka som en brunett.

För knappt två veckor sedan klippte jag av mitt långa, kanske lite för slitna, blonda hår. Det var väldigt väldigt fint då, men jag är som person oerhört impulsiv och optimistisk. Och därav tog jag beslutet att klippa det axellångt. Det blev mycket fint. Jag kände att en lite sorgsen och trasig del av mig försvann. Mycket underbart. Tänk att ett gammalt minne kan klänga sig fast i de yttersta, mest trasiga hårtopparna!! Det kändes iallafall oändligt skönt. Jag förlät människor som sårat mig, djupt. Absolut inte öga-mot-öga (det vill jag aldrig göra), men i hjärtat. Och det är det som räknas.


Efter jobbet idag fick jag en impuls, att färga håret brunt. Sådär vackert varmt mörkbrunt. Lite höstmys. Och knappt någon timme senare sitter jag här, i axellångt brunt hår. Mmm det känns så fint att leva just nu. Jag älskar att utifrån nya utseenden eller stilar kunna känna att den jag är sitter innanför alltihopa. Visserligen skänker mitt utseende mig olika känslor och definitivt spelar det en roll för mig. Fast hela jag, som person och levande människa, ligger som ett mjukt moln innanför allt det där.
Jag letar, just i detta nu, efter inspiration. Inspiration för hur jag kan utnyttja min nya look på bästa möjliga sätt. Och de här kända damerna är så duktiga på det.
Zooey Deschanel
Willa Holland
Mischa Barton
Alexa Chung
Godnattkramar.
~Sara~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0