2010-11-06 Utmanad.

Leopard ring
(Leopardgapsring från tjallamalla)
.
Min huskompis och 60-talfantast till vän Maja har utmanat mig. Självklart antar jag den, men jag orkar tyvärr inte skicka vidare utmaningen.
.
4 tv-program jag ser:
~ Gossip Girl (Är helt besatt för tillfället, längtar redan till nästa avsnitt!!)
~ Desperate Housewives (Missade två säsonger, men trots det är jag fångad, igen.)
~ Top Model (Alltid underhållande)
~ Top Chef Australia (Fråga mig inte varför, men jag tycks alltid hamna där, haha.)
.
4 saker jag gjort idag:
~ Köpt vinterskor från ECCO (Chock! Brukar spendera ett par hundralappar på skor, men nu satsar jag banne mig.)
~ Haft ett långt efterlängtat telefonsamtal med en helt underbar människa <3
~ Hängt på min hund en jacka, som han tyckte var okej och vandrade omkring i mer än fem minuter i, haha.
~ Köpt leopardmönstrade knästrumpor, spännande!
.
4 saker som jag längtar efter:
~ Juletider (Adventsljusstake, lussekatter, pepparkaksdeg, glögg, julgran, tomten, magiskt!)
~ En megastor kopp Chaite (Seriösa cravings!!)
~ En blå/vit randig stickad tröja från H&M, som endast fanns kvar i skyltfönstret i Lund i min storlek. (Som farmor har lovat att hämta åt mig när de skyltar om, fint!)
~ Att käka daim glass i minus grader efter skolan, bara för att man kan.
.
4 saker på önskelistan:
~ Vackra smycken från Tjallamalla (Smyckesdisken där är fantastisk. Vill ha det guldiga gitarrfodralet!)
~ Londontrip (Snälla!! (hundögon))
~ Daniel Adams Rays nya album 'Svart, vitt och allt däremellan'
~ Att forskarna uppfann ett botemedel mot cancer och lät alla oskyldiga människor leva
.
4 saker jag avskyr:
~ Människor som sviker en gång på gång
~ Ondska, mobbning, tortyr (Speciellt bland barn. Började läsa 'Flyga Drake', men fick sluta på sida 90, då jag mådde så illa att jag var nära att spy. Klarar helt enkelt inte av det, alls.)
~ Sand mellan tårna (Att vara jätte jätte torr om händer eller fötter, obehagligt.)
~ Statusfixering och ideal (Människor som tror att de behöver något för att känna sig accepterade, äcklas!)
.
Vill lägga till en punkt för att jämna ut den förra.
4 saker jag älskar:
~ När man ser djupt in i ögonen på en person man gillar och hela insidan blir som en nygrillad marshmallow. (Kärlek bland människor. Vänner, familj, släkt.)
~ När det är ruggigt, kallt utomhus och det ösregnar. Tåget är försenat en halvtimme. Man står och surar och trampar för att hålla värmen. Och möter en gammal dams blick och hon skrattar åt det hela.
~ Doften och smaken av nybakade kanelbullar
~ Duscha länge, smörja in sig i body lotion och krypa ner i en nybäddad säng och somna någon timme innan man behöver. (Även en dunderkur mot minsta lilla sorg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0