2010-11-03 Moon river.

Var och fikade med min alldeles unika och fina farmor igår. Alltid lite intressant att träffa någon som levt lite längre. Fick höra orden '..i din ålder har man framtidsdrömmar. Jag menar jag har också framtidsdrömmar, men inte lika långt fram som dina. Du har hela livet framför dig.'. Och visst är det sant. Hela livet, nästan, ligger precis framför mina storlek trettiosjukommafem fötter. Jag har fått smärre panikattacker att jag inte har en aning om vad jag ska bli, var jag ska bo, vad jag ska göra, men sen påminns jag av att jag är, som person, inte en människa som planerar. Jag blir fullkomligt galen ibland när människor har planerat i princip allt. Hela dagar, veckor, år av sina liv. Förstår mig helt enkelt inte på det. Och nu ligger livet framför mig. Och jag tänker blunda och se vart det tar mig, känns bra i magen att tänka precis så.
.
Någon gång när jag nämnde att jag behövde en ny eyeliner kom vi plötsligt in på Audrey Hepburn. Och min farmor som är född år 1942 har upplevt femtiotalet. (Jag blir galet avundsjuk.) Får höra historier om modeikonerna från hur de upplevde dem och att min farmor har varit förälskad i både Elvis och The Beatles. Ååh så fint!!
Tänker förresten skriva ett brev imorgon. Till farmor, såklart. Vi brevväxlade när jag var yngre. Rätt mycket tror jag. Men det var på den tiden man hade en brevkompis på Öland och skrev brev till sin bästis som bodde på gatan bredvid. I artonårspresent fick jag en liten ask med hjärtformat brevpapper, en liten hint om att hon saknar brevväxlartiden skulle jag tro. Det var nog minst 3 år sen jag skrev ett brev senast, om inte ännu längre. (Vykort inte inkluderade, haha.)
.
George Shearing – Guilty, söta drömmar.

Kommentarer
Postat av: Maja

Tjenixus! Du har blivit utmanad - http://cherryace.blogg.se/2010/november/utkast-nov-6-2010.html ! ;D

2010-11-06 @ 16:15:07
URL: http://cherryace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0