En dröm, en önskan, en födelsedag.

Tumblr_l51280fj9a1qa499ao1_500_large
(weheartit.com)

Om knappt nio dagar infinner sig en ytterst viktig dag. Det är den 195:e dagen på året. Frankrikes nationaldag. Den nygifta kronprinsessan Victorias födelsedag. Folkes namnsdag, men framförallt är det min alldeles egna födelsedag. Och det är inte vilken födelsedag som helst. Det är min 18-års dag!!! Om nio dagar är jag alltså:

- Myndig, alla papper kommer att sändas till mig och jag behöver icke mera någon målsmans underskrift, så skönt!
- Överlycklig, då jag äntligen kan slinka in på en och annan klubb lagligt och parta järnet, njuta av livet!
- Vuxen, eller ett steg närmre att vara vuxen, och kan börja planera mitt liv och få känna att det är mitt eget.
- Lite besviken över att fortfarande vara beroende av mina föräldrar. Och kan inte göra allt jag vill och känner för om de motsäger mig, för jag behöver deras försörjning. Men det triggar mig bara till att kämpa för att få pengar och planer nog att flytta efter det sista året på gymnasiet.
- Bara två år för liten för att kunna köpa ut från systemet.
- Tillräckligt gammal för att kunna ta körkort, vilket jag visserligen inte övningskört nog för än, men för tusan det kommer snart!!
- Precis så gammal som jag i hela mitt liv fantiserat om. Det återstår bara att se vad det innebär haha.


~Sara~

P.s. Högst upp på önskelistan står nästan en lika vacker skapelse som på bilden ovan. Dock en aning mer avancerad, en NIKON D3000 eller allra helst en NIKON D5000, vill ha!! D.s.



Kommentarer
Postat av: Maja

Folke är lätt det flashigaste namnet någonsin! Kommer så att fira honom! Haha.

Men wow, 18. Då måste jag alltså stå ut med retsamma "haha DU är inte 18, det är JAAG"-repliker de två följande månaderna? Hjälp.

2010-07-06 @ 20:27:46
URL: http://cherryace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0