2010-12-15 Louisiana.

Idag har vi textilare glidit iväg på utställning i Louisiana. Själv har jag inte sett så många konstutställningar i mitt liv, men de jag har sett är av bland annat Picasso. Tror nästan bara att jag har sett utställningar av äldre konstnärer (som jag kommer ihåg), inga nutida. Till denna dag, som fylldes med Walton Ford och en liten del Anselm Kiefer.
Walton försöker med hjälp av detaljerade akvarellmålade djur, i vackra färger, visa människor hur de agerar mot varandra och mot naturen. Hans målningar hade alla olika budskap, och var rätt fascinerande.
Anselm å andra sidan målar med grova oljedrag upp lite lätt abstrakta landskap och människor. Tavlorna är väldigt stora, men i dess dystra färger hade jag svårt att uppfatta vilka budskapen var.
Trots det är det alltid lika skönt att vandra omkring i Louisianas stora rum och shopar. Så passa på att åk dit nu, eller ännu bättre vänta tills den 11 Februari när de visar Picasso istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0